Dela nyhet
Inför Göthes cup Söndag 26/11 på Zinken
23 nov 2023 0 kommentarer

Hej alla bandyföräldrar!
Nu börjar det närma sig Göthes cup nu Söndag 26/11 hemma på Zinken. Efter några lag hoppat och ett kommit till så blir vi förhoppningsvis 10 lag som kommer till spel,
de längst resande från Sandviken och Västerås. Dagen börjar med ett gruppspel för att efter lunch avslutas med ett slutspel i cupformat. Detta upplägg är bestämt från Stockholms bandyförbund.
För att dagen ska flyta på bra gäller det att vi delar på det praktiska jobbet att arrangera på matchdagen. Poolspelet förra helgen funkade jättebra där vi fick mycket positiv feedback från besökande klubbar och vi kommer köra liknande upplägg kommande helg. Bifogat hittar ni bilder som beskriver ansvarsuppgifter och schema för dessa, vi har försökt rotera så mycket som möjligt men inte alltid möjligt få helt rättvist. I korthet gäller:
- Samling 07.15 samtliga barn och vuxna. Första matcherna startar 08.15
- Hammarby har två lag anmälda: Hammarby Vit som coachas av Eric (Alfred) och Ulf (Malte), samt Hammarby Grön som coachas av Fredrik (Agnes) och Stefan (Theodor). De kommer under dagen fokusera helt på barnen och deras bandy och vi andra stöttar dem om de ber om hjälp med något. Barnen har blivit preliminärt uppdelade i respektive lag, notera dock att denna uppdelning kan ändras av tränarna vid behov.
- Caféet kommer gå varmt under hela dagen och vi siktar på servera så mycket fika/korv/toast som möjligt. Bemanningen är uppdelad i fyra arbetslag för täcka detta med 30 minuters överlapp under lunchpausen då man kan förvänta sig extra högt tryck. Viktigt i caféet att ha tillräckligt med bemanning för kunna hantera försäljningen men även plocka fram nya varor och förbereda toast osv, samt vid behov gå handla ytterligare varor på Konsum.
- Bakläxa: För att ge caféet en flygande start har varje barn fått en ”bakläxa” att ta med hemifrån i form av förpreparerad toast eller något hembakt (har man inte möjlighet baka så går det naturligtvis även bra med köpebröd).
- Sekretariat, tidtagning och speaker körs uppe från speakerbåset. Eftersom cupformat där vi bokför matchresultat kommer detta bli lite mera arbete än vid ett vanligt poolspel.
- Plan A, B, C kommer ha en planansvarig enligt schema. Planansvarig ansvarar för uppsättning och underhåll av sarger, mål, bollar finns vid båda målen etc. Vid matchslut ringer planansvarig upp till sekretariatet och rapporterar matchresultat från sin respektive plan.
- På morgonen/kvällen och vid inlagda pauser för isvård är det viktigt att så många som möjligt hjälps åt med plocka fram/bort sargen för respektive plan. Vi kommer köra samma upplägg som på poolspelet där sargvagn uppmärkt A kommer användas bygga Plan A, sargvagn uppmärkt B kommer användas bygga Plan B osv. Som alltid viktigt att inte blanda sargbitarna från respektive vagnar då det annars blir fel då 11-manna planen sätts upp
Det ser ut bli kalla fina förhållanden så glöm inte ta med varma kläder och skor. Lagen kommer dela omklädningsrum så kommer bli lite trångt om plats.
Om några frågor är ni välkomna höra av er till Carl eller mig.
Kommer bli superkul på söndag!
Mvh Carl (070-918 4108) & LG (073-885 7285)